Про стратегічні цілі для профтехосвіти, розвиток державно-приватного партнерства, запровадження нових професій, створення навчально-практичних центрів, збільшення контингенту учнів у системі профтехосвіти йшлося під час засідання круглого столу щодо розвитку та функціонування професійної освіти області, який відбувся у Тернопільському вищому професійному училищі №4 імені Михайла Паращука.
Захід відбувся за участі керівників закладів професійної освіти, представників Міністерства освіти і науки України, Верховної Ради України, експертів, роботодавців.
- Тернопільщина готова стати лідером у розвитку професійно-технічної освіти: у підготовці конкурентоспроможних кадрів, у модернізації навчально-матеріальної бази закладів, у налагодженні тісної взаємодії з роботодавцями, у формуванні ефективної мережі закладів професійної освіти, – наголосив начальник обласної військової адміністрації В’ячеслав Негода. – Будь-які трансформації – складні. Але сьогодні зміни у професійно-технічній освіті потрібні. Без якісної професійної освіти неможливо забезпечити підприємства кадрами, які відповідають сучасним викликам та ринку праці.
За словами очільника області, підготувати конкурентоспроможних фахівців можливо тільки у закладах освіти, які забезпечені сучасною технікою та обладнанням, інноваційними технологіями.
Особливу увагу у своєму виступі він приділив важливості налагодження тісної співпраці між закладами професійної освіти та роботодавцями, що є запорукою зміцнення економіки.
- Сильна економіка – це сильна Україна, це фінансові ресурси для розвитку держави та для зміцнення її обороноздатності, – підкреслив В’ячеслав Негода. – Успішні зміни в системі професійної освіти – це синергія зусиль закладів освіти, бізнесу, влади. Тому всі разом маємо працювати над тим, щоб підвищити якість професійної освіти, щоб популяризувати її серед молоді та довести, що робітничі професії — це перспективно та престижно. Це потрібно Україні зараз і буде потрібно для повоєнної відбудови.
Заступник міністра освіти і науки України Дмитро Завгородній розповів про роботу МОН щодо модернізації матеріальної бази закладів професійно-технічної освіти – оновлення майстерень, лабораторій, в тому числі за рахунок допомоги міжнародних партнерів.
Також він коротко зупинився на питаннях щодо реформи системи професійно-технічної освіти в Україні і пояснив, що змінить законопроєкт про професійну освіту, який Верховна Рада ухвалила в першому читанні.
Цей документ передбачає надання закладам більшої автономії, впровадження наглядових рад та створення нових можливостей для розвитку.
За словами Дмитра Завгороднього, ухвалення законопроєкту надасть закладам професійно-технічної освіти значно більше свободи і, разом з тим, більше відповідальності.
Заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Колебошин підкреслив, що підтримка законопроекту «Про професійну освіту» у другому читанні має важливе значення для євроінтеграційних процесів України та розвитку професійно-технічної освіти.
Також він наголосив на важливості системного підходу МОН до реформи старшої профільної школи та зміни підходів до проведення профорієнтаційної роботи у закладах загальної середньої освіти.
Під час дискусійної платформи учасники круглого столу обговорили практичні кейси організації якісного освітнього процесу закладів професійної (професійно-технічної) освіти області.
Досвідом використання навчально-практичних центрів (майстерень, лабораторій) для якісної підготовки конкурентоспроможних робітничих кадрів поділилися Марія Яськевич – директор ДНЗ ,,Кременецький професійний ліцей” та Юрій Фічук – заступник директора ТОВ ,,ЄВРОПА ТРАНС АГРО”.
Досвідом співпраці закладів професійної (професійно-технічної) освіти області зі стейкхолдерами поділилися Володимир Калушка – директор Відокремленого структурного підрозділу ,,Тернопільський фаховий коледж Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя”; Наталія Турканик – директор з управління персоналом ТОВ ,,Шредер”; Вадим Ластовицький – начальник Державного навчального закладу ,,Тернопільський професійний коледж з посиленою військовою та фізичною підготовкою”; Михайло Федишин – директор ТОВ ,,Енерджі Інженірінгова компанія (,,NRG”); Степан Данилишин – директор ПАП ,,Добробут”.
Про підприємницьку діяльність як один із чинників розвитку закладу освіти, розповіла Надія Нагірна – в. о. директора Державного навчального закладу ,,Підволочиський професійний ліцей”.
Олександр Старченко – директор з маркетингу та збуту групи підприємств КНАУФ в Україні, Тетяна Остапченко – керівник навчальних проектів і програм у сфері матеріального/нематеріального виробництва ТОВ ,,КНАУФ ГІПС КИЇВ”, а також Василь Градовий – директор ПАП ,,Дзвін” поділилися позитивними кейсами співпраці бізнесу та закладів професійної освіти.