неділя , 24 листопада 2024

Звіт

9. Кадрове забезпечення педагогічним колективом (підвищення кваліфікації, атестації).
МОНІТОРИНГ ЯКІСНОГО СКЛАДУ
В 2012-2013 навчальному році відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06 жовтня 2010 р. № 930, згідно графіка та вимог проведена атестація педпрацівників училища. у 2012 – 2013 н.р. проходили атестацію 8 викладачів і 10 майстрів виробничого навчання, методист, 5 вихователів, психолог.
Відповідно до перспективного плану підвищення кваліфікації педпрацівників були подані замовлення на проходження перепідготовки, підвищення кваліфікації та розширення профілю, стажування та самоосвітньої роботи педагогів. Курси підвищення кваліфікації пройшли: Федик П.Д., Гешта Л.М., Попеляр О.Є., Ішук О.С., Борейчук Н.В., Машталер Л.М., Василик М.В., Кулявий В.С., Рудик М.В., Хома О.Я., Чеснович Г.А., Скочинська Г.І., Ковч І.Р., Бойчук І.О., Човніцька М.І., Василик Р.Я., Гешта В.І., Пастухевич В.М., Демчук Г.К., Джуган С.В.,Білик І.3.
Складовими частинами методичної роботи із забезпечення загальноосвітньої підготовки в 2012-2013 н. р. були:
-    створення методичної ради;
-    створення школи молодого педагога;
-    створення школи сучасного педагогічного досвіду;
-    організація педагогічного наставництва;
-    взаємовідвідування уроків;
-    підготовка і проведення інструктивно-методичних нарад;
-    виготовлення таблиць, роздаткового матеріалу (у всіх кабінетах загальноосвітніх дисциплін);
-    оновлення поурочно-тематичних папок методичного забезпечення предметів;
-    проведення конкурсу на кращу методичну розробку уроку.
Робота педагогічних працівників у ТВПУ №4 над створенням нового освітнього середовища сприяла формуванню інноваційного стилю діяльності педагогічного колективу, вдосконаленню методичного забезпечення навчального процесу, систематизації інформаційно-аналітичного матеріалу. В основу організації навчально-виховного процесу покладено діяльнісний підхід до реалізації співвідношення традиційних і нових прийомів і методів роботи, які позитивно впливають на розвиток творчих здібностей учнів, сприяють формуванню фахової майстерності педагогів та забезпечують належний рівень виконання навчальних програм. Робота над реалізацією проблеми активізує діяльність педагогів, сприяє підвищенню науково-теоретичної і методичної підготовки.
Для постійного оновлення змісту загальноосвітніх навчальних дисциплін з урахуванням професійної спрямованості працюють методичні комісії:
-    методична комісія природничо-математичного циклу – голова Борейчук Н.В.
-    методична комісія викладачів гуманітарних дисциплін – голова Пукліч Г.Р.
-    методична комісія викладачів філологічних дисциплін – голова Сокол В.Ф.
-    методична комісія викладачів фізичної культури і здоров’я та захисту Вітчизни – голова Редьква Б.Б.
Із метою вивчення та запровадження педагогічного передового досвіду створено „Школу сучасного передового педагогічного досвіду”. Керівником школи є Мельник Ганна Адамівна – викладач вищої категорії, викладач- методиста. Створено робочу групу школи в складі: Смакула І.З., Нижник Г.П., Борейчук Н.В., Кочмар А.В., Горішна Л.В., Козак В.Р. Пукліч Г.Р., Шаршонь С.Б., Брегін Г.П., Зварич Ю.Я., Болтян Т.М., Янів Л.М., Костюк О.В., Жаб’юк З.В., Машталер Л.М
У рамках роботи школи викладачі-методисти Смакула І.З., Кочмар А.В., Борейчук Н.В., Нижник Г.П., Горішна Л.В., Мельник Г.А. провели відкриті уроки. Присутні на уроці викладачі, майстри виробничого навчання (уроки відвідали 80 педагогів) та методисти НМЦ ПТО у Тернопільській області Романюк М.Б. та Головко Л.Б. відзначили високий науковий та методичний рівень проведення уроків. Викладачі використовували інноваційні методи та форми, а саме: метод «Мікрофон», презентації, вправа «Незакінчене речення», творче домашнє завдання, розминка «Вірю – не вірю», метод проектів, кейс-метод, мозковий штурм, гра, міні- вікторина, асоціативний кущ, експеримент, випереджувальні завдання.
У рамках атестації педагогічних працівників та згідно планів роботи методичних комісій на початку цього навчального року затверджений графік проведення відкритих уроків на 2012-2013 навчальний рік. Так, відкриті уроки проводили наступні викладачі: Редьква Б.Б., Скочинська Г.І., Максимлюк Г.Р., Ковч І.Р., Каплун Ю.П., Гешта В.І., Млинко Л.Й., Іщук О.С. Протягом навчального 2012-2013 року майстрами виробничого навчання Дикою О.Л., Бойчук І.О., Кравцем М.І., Коваль Н.Б., Пастухевич Н.Б., Човніцькою М.І., Гештою В.І., Василиком Р.Я. було проведено відкриті уроки виробничого навчання та відкриті виховні заходи.
Разом з тим негативним фактором залишається низька активність батьків щодо участі в училищному житті та діяльність органів учнівського самоврядування.

10. Перспективи розвитку навчального закладу.
Виходячи з результатів навчально – виробничої та виховної роботи училища за рік, з вище зазначених нормативних документів про професійно-технічний навчальний заклад, враховуючи інтереси учнів і батьків, головними завданнями училища є :
- реалізація прав громадян на здобуття професійної освіти, робітничої професії (п.1 «Положення про організацію навчально-виробничого процесу в професійно-технічних навчальних закладах»
- забезпечення соціального захисту учнів (ст..21 Закону України «Про загальну середню освіту»), створення безпечних умов для навчання, соціально-психологічної реабілітації учнів, запобігання негативним проявам серед учнівської молоді;
- забезпечення професійної освіти на принципах гуманістичної особистісно-зорієнтованої педагогіки, демократизму, спільної діяльності педагогічних працівників, учнів, слухачів, батьків, колективів підприємств;
- виховання національно свідомого громадянина України;
- вдосконалення роботи органів учнівського самоврядування; збагачення та осучаснення навчально-матеріальної бази училища;
- поєднання професійно-технічної та повної загальної середньої освіти
- посилення роботи щодо профілактики та запобігання в учнівському середовищі негативних проявів, недопущення соціального сирітства. Активно залучати до цієї роботи фахівців органів внутрішніх справ, органів охорони здоров’я, працівників культури та мистецтв, соціально-психологічних служб та практичних психологів.
- особистісна орієнтація змісту освіти в проекції на розвиток творчих здібностей учнів, індивідуалізацію їх навчання з урахування інтересів і нахилів.
- впровадження та використання у навчально-виховному процесі новітніх технологій, розширення використання експериментальних педагогічних програм.
- забезпечення виконання заходів впровадження профільного навчання
- стимулювання інтересу батьків до змін у сучасному освітньому просторі, створення атмосфери спільності інтересів педагогів і батьків, взаємопідтримки, взаємопроникнення партнерів у проблеми одне одного.
- забезпечення права дітей на здобуття повної середньої освіти через вжиття заходів щодо повного охоплення дітей та підлітків різними формами навчання.
- формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів.
Серед поточних завдань слід виділити дообладнання електрозварювальної майстерні, майстерні столярів з виготовлення художніх меблів, ручної та механічної обробки деревини, забезпечення ручним та електрифікованим інструментом майстерень для проведення уроків виробничого навчання, закупівля сучасної комп’ютерної техніки, виготовлення демонстраційних стелажів для майстерні-магазину, закупівля калькуляторів для майстерні-магазину. З метою енергозбереження та естетичного оформлення приміщень планується придбати та встановити металопластикові вікна та двері тощо. Перед нами стоїть завдання поліпшити побутові умови учнів, закупити холодильники, пральні машини, здійснити в ряді секцій ремонти, замінити старий лінолеум, двері до кімнат тощо.
Знаю і вірю, що ні застій в економіці, ні нестабільність в політиці, ні безгрошів’я не здатні зломити волю педагогічного колективу, співробітників Тернопільського вищого професійного училища №4 ім. Михайла Паращука, його натхнення і бажання працювати.

Нагору