Звіт

ЗВІТ
ПРО ВИКОНАНУ РОБОТУ ДИРЕКТОРА
ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО ВИЩОГО ПРОФЕСІЙНОГО УЧИЛИЩА № 4
ІМ. МИХАЙЛА ПАРАЩУКА

Ми зібрались сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи нашого колективу, зокрема діяльності директора з 7 лютого цього року. Як директор училища у своїй діяльності керувався Законами України «Про освіту» «Про професійно-технічну освіту», Положенням про організацію навчально-виробничого процесу в професійно-технічних навчальних закладах, Національною доктриною розвитку освіти України в XXI столітті, власним статутом, контрактом, правилами внутрішнього розпорядку, іншими нормативними документами, які регламентують діяльність керівника навчального закладу.
Завдання, які ставить суспільство перед закладами освіти, вимагають нового рівня розуміння теорії й практики організації управлінської діяльності в ПТНЗ. В умовах ринкової економіки важливого значення набуває здатність гнучко реагувати на зміни попиту на ринку праці, створювати оптимальні умови для здобуття різних кваліфікаційних і освітніх рівнів у професійних навчальних закладах нових типів, що забезпечують ступеневість професійного навчання, дозволяють отримувати повну загальну середню освіту, робітничу кваліфікацію.
Протягом 2012-2013 н.р. наш навчальний заклад працював над оновленням змісту, форм, методів і засобів навчання шляхом широкого впровадження в навчально–виробничий процес сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, підвищення якісного рівня кадрового потенціалу через організацію системного підвищення кваліфікації та стажування педагогічних працівників, оновлення матеріально-технічної бази та комплектацією технічними засобами навчання. Ведеться удосконалення фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи через активне залучення учнівської молоді до діяльності спортивних гуртків, секцій і клубів.
Станом на 1 лютого 2013 року контингент училища складав 801 учень, з них учнів-сиріт та учнів, які позбавлені батьківського піклування – 16 чоловік, учнів з багатодітних сімей (троє і більше дітей) – 191 чол., учнів з неповних сімей – 55 чол., учнів, які потерпіли від аварії на ЧАЕС – 5 чол., учнів-інвалідів – 12 чол.
У закладі створюється система соціального партнерства, налагодження тісної співпраці з організаціями, підприємствами, установами різної форми власності, що є замовниками робітничих кадрів. Ведеться робота по створенню електронної бібліотеки, як засобу накопичення та поширення інформації і методичних ресурсів. Проводиться популяризація робітничих професій шляхом залучення засобів масової інформації
Підготовка сучасного кваліфікованого робітника потребує сучасної матеріально-технічної бази. У 2012-2013 н.р. адміністрація училища  спрямувала свою роботу на покращення матеріально-технічного забезпечення кабінетів, лабораторій, майстерень, ремонту корпусів та приміщень навчального закладу.
Завдяки  співпраці з соціальними партнерами та за рахунок коштів спеціального фонду та силами учнів було відремонтовано навчальний кабінет спеціальних дисциплін «Майстерня-магазин», крім того зроблені косметичні ремонти у навчальних кабінетах, навчально-виробничих майстернях, методичному кабінеті, холі навчального корпусу, побутових приміщеннях гуртожитку, відремонтовано сходи до навчального корпусу, вже відремонтований дах гуртожитку №2, розпочинаємо ремонт дахів гуртожитку 1 та навчального корпусу, готується до ремонту дах майстерні, до проведення робіт планується залучити майстрів училища.
У навчальному процесі використовується мультимедійні проектори, діє внутрішньоучилищна комп’ютерна мережа, яка підключена до Інтернету. До кінця навчального року був оновлений, а точніше – практично створений новий сайт училища з цікавим та оригінальним дизайном. Навчально-виробничі майстерні  училища поповненні сучасним обладнанням. Придбано сучасне обладнання для електрогазозварювальних робіт.
Для розвитку училища використовуються в основному кошти спеціального фонду. Так, у 2011 році надходження від виробничого навчання, практики учнів та благодійної допомога склали – 1383497 грн., у 2012 році – 961444 грн., за 7 місяців цього року 426466 грн.
Значну частину надходжень училище отримує від навчально-виробничої діяльності (11,35% від загальної суми коштів, які надійшли на рахунок спецфонду училища у 2011 році, 25,9% та 38% у 2012 та 2013 роках відповідно). Таким чином, у 2011-2013 році учні заробили: 2011р. – 156994 грн., 2012 р. – 248938 грн. та за 7 місяців цього року – 162215 грн.
Великий обсяг робіт виконали учні будівельного профілю в пансіонатах « Тернопіль», «Надзбруччя», «Лиман», « Ювма», СПД «Хаврун», смт. Затока Одеської області під керівництвом висококваліфікованих майстрів виробничого навчання Пилипчука В.Г., Сокотова Ю.В., Гешти В.І., Коробейник Л.І., Барана І.Ф., Василика Р .Я., Брегін Г.П., Кравця І.М. А також на підприємствах Тернопільщини, а саме ТДВ «Зелене господарство», ПАТ ВТО «Надзбруччя» та ТОВ «Технобуд», Тернопільська міська дитяча лікарня (майстри виробничого навчання Собко М.В., Василик Р.Я., Хома О.Я., Пилипчук В.Г., Яблонська Є.В., Фудаль Л.М., Гладиш М.Й.). Усі роботи були виконані учнями на високому професійному рівні, про що свідчать подяки від керівників підприємств.
Виконання таких видів робіт в рамках виробничого навчання та виробничої практики сприяє підвищенню кваліфікації учнів та підготовки їх, як конкурентноспроможних на ринку праці робітників.
Удосконалення навчально-виробничого процесу у професійно – технічних навчальних закладах значною мірою залежить від раціонального планування, розробки й створення оптимальної системи навчально-методичної документації  широкого впровадження у навчальний процес дидактичних засобів навчання, організації системи матеріально-технічного забезпечення, тобто від комплексно-методичного забезпечення.
Зростання значення дидактичних функцій засобів навчально-методичного забезпечення в професійній освіті за нинішніх умов актуалізує проблему системного і комплексного підходу до їх розробки.
З метою визначення стану комплексно-методичного забезпечення предметів загальноосвітньої, професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки та стимулювання педагогів до поповнення та оновлення комплексно-методичного забезпечення предметів та професій  щороку в училищі проводяться конкурси огляди КМЗ. Які дають можливість проаналізувати систему організації праці педагога, дослідити взаємозв’язки між компонентами системи навчально-виховної роботи на основі комплексу сучасних наукових методів, удосконалювати організацію навчально-трудової діяльності учнів і педагогічної праці учителя, проектувати і створювати принципово нової організації навчання.
Результатом такої роботи є перемоги, зайняті призові і добрі місця  у всеукраїнських конкурсах:
•    У жовтні-листопаді-грудні 2012- 2013 навчального року проводились Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових навчальних дисциплін – І етап (училищний) в жовтні – листопаді 2012 року, в якому взяли участь 302 учні, з них 88 – стали призерами. У листопаді-грудні проводився II етап (обласний) серед учнів ПТНЗ області. Маємо на обласному рівні 5 перших місць, 4 – других і відповідно – 4 третіх місця.
•    XIII Міжнародний конкурс з української мови і літератури імені Петра Яцика III місце – Процюк Марія Миколаївна- 33-Б БХ група – викладач Скочинська Г.І.
•    III Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Т.Шевченка III місце – Боляк Валентина Михайлівна – 13-БХ – викладач Скочинська Г.І.
•    березень 2013 року – училищний конкурс професійної майстерності з професії «Оператор комп’ютерного набору».
•    квітень 2013 р. – II етап конкурсу професійної майстерності «Столяр будівельний». Здобуте І місце – учень групи 35СТ, вихованець Кучеренка М.О. та Янів Л.М. – Комарницький Михайло, який за перемогу отримав у дарунок від директора електролобзик та грошову премію у розмірі 500 гривень.
•    III етап Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності «Столяр будівельний». Учень Комарницький Михайло вийшов переможцем теоретичного і практичного турів конкурсу, за що відзначений Міністерством освіти і науки України Дипломом ІІІ-го ступеня та Президентською стипендією.
•    Призове, друге місце у конкурсі «Безпеку у житті, життя в безпеці» (учениця О.Дика), створений фільм для учнів про важливість здорового способу життя (керівник проекту Клизуб Л.В.).
У Вищому професійному училищі №4 ім. М.Паращука у 2013 році створювались умови для педагогічних працівників для формування професійної майстерності. Активізувалась та підвищилась результативність участі педагогів у загальноучилищних і обласних конкурсах методичних розробок. Про плідність такої роботи з кадрами свідчать досягнення наших педагогів:
•    За підсумками II етапу обласного конкурсу методичних розробок серед викладачів предметів основи правових знань, інформаційні технології, охорони праці професійно-технічних навчальних закладів області є два переможці конкурсу – це Кекиш М.Б. та Плисюк О.І., які нагороджені дипломами навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Тернопільській області у номінації «Методичні розробки стосовно методики викладання предмета та проведення позаурочних заходів, предметних тижнів, олімпіад тощо», а викладачам Засадко Т.Я. та Нижник Г.П. оголошено подяки за участь в обласному конкурсі методичних розробок з охорони праці.
•    У березні на базі училища відбулася обласна методична секція викладачів іноземної мови (Джуровська О.С., Івасечко Н.П., Головчин І., Янкова Л.О.).
Успіх педагога – це досягнення його учнів:
•    Перемоги у спортивних змаганнях.
Запорукою успіху керівника є вміння крокувати в ногу із сучасністю, легко сприймати і впроваджувати новітні технології.
Сьогодні перед нами стоїть завдання завершити роботу з використання комп’ютерних програм тестового характеру для оцінювання знань учнів, а потім перейти до створення училищної бази мультимедійних уроків, виконання дипломних та творчих робіт учнів у формі електронної презентації, розробки навчальних і учнівських проектів, навчальних фільмів, розпочати роботу із створення авторських електронних посібників.

Нагору