понеділок , 23 грудня 2024

Французька поезія захоплює

Гешта Л.М. – викладач зарубіжної літератури в рамках атестації педагогічних працівників провела відкритий урок на тему: «Глибинні зрушення в поезії XX століття. Модернізм і основні течії європейської поезії XX століття. Гійом Аполлінер. Життєвий і творчий шлях письменника. Еволюція французького поета Гійома Аполлінера від неоромантизму до кубофутуризму».

Урок розпочався піснею Едіт Піаф «Під небом Парижа», яка налаштувала на сприйняття французької поезії. Викладач запросила всіх до літературної вітальні, у якій учні 28А СР групи – представники символізму, дадаїзму, експресіонізму, футуризму, акмеїзму Шимків Т., Бондаренко А., Чорний І., Бенькалович М., Хорощак Ю.- познайомили з маніфестами модерністських течій, прочитали напам’ять вірші Трістана Тцари, Миколи Гумільова, Володимира Маяковського.

Цікавою була презентація «Модернізм як напрям у всіх його проявах», яку підготував Вонітовий Р. Учні Стефанишин М., Щепанівський О., Денека П., Дубик Л., Гаврилюк А., Денека, Дубик, Яцевич С., Найдух Н., підготувавши випереджувальні завдання, познайомили з життєвим шляхом Гійома Аполлінера.

У 1900-х роках Гійом Аполлінер захопився кубізмом, товаришував з художником Пабло Пікассо. Учні оглянули виставку репродукції картин П.Пікассо, висловили своє враження, відшукували риси кубізму на картинах.

Романтичний мотив вірша «Лорелея» вдало передали Бенькалович М., Яцевич С. та Петрук Н. Сюжетною основою вірша «Лорелея» є легенда про рейнську красуню, яка своїм співом зачаровувала рибалок. У попередні епохи поети не раз зверталися до цього сюжету, розповідаючи свою історію трагічного кохання. Поміж них був і Г. Гейне, вірш якого став народною піснею.

Тема кохання – головна тема вірша «Міст Мірабо». Цікавою була розповідь Ухмана І. про Марі Лорансен, стосунки з якою Г. Аполлінер вважав найважливішими для нього. У вірші відтворений не лише сум розлуки, а й роздуми поета про саме життя, про плин часу.

Особливе захоплення викликало знайомство зі збіркою «Каліграми. Вірші Миру та Війни», головна тема яких – засудження війни. Каліграми – це поєднання поезії та живопису. Це вірші, написані так, що їхні рядки утворюють певний малюнок. Перегляд каліграм викликав велику цікавість.

Для закріплення вивченого матеріалу учні виконали інтерактивну гру «Вільний мікрофон» – Поезія Гійома Аполлінера мене вразила…

Присутні на уроці: Андрусишин Г.Т. – заступник директора з навчальної роботи, Дика О.Л. – заступник з навчально-виробничої роботи, Вівчарик Л.М. і Палка О.Я. – методисти, Котовська Л.Б. – керівник фізвиховання, Івасечко Н.П., Лемішка Л.В., Костюк О.В. – відзначили, що викладач Любов Миколаївна забезпечила активну інтелектуальну роботу учнів , поєднувала фронтальну форму роботи з груповою та індивідуальною. Урок було проведено на високому науково-методичному рівні.

IMG_03

IMG_04

IMG_05

20181128_091804

20181128_092036

Нагору