Щороку тисячі випускників та їх батьків зустрічаються з проблемою вибору майбутньої професії. Вибір професії – один з найбільш важливих у житті. Якщо ми вдало підібрали собі майбутній шлях – інтерес до професії буде рухати нас вперед протягом усього життя, стимулюватиме на нові ідеї та звершення. Тому рішення про вступ на ту чи іншу професію має бути зваженим і повністю усвідомленим.
Сьогодні суттєво зростає престиж робітничих професій та перспективи подальшого працевлаштування, відновлюється статус робітника в суспільстві. З метою впровадження сучасних форм і методів профорієнтаційної роботи, популяризації робітничих професій серед випускників закладів загальної середньої освіти в грудні 2019 року тренерами ТВПУ – 4 ім. М.Паращука – Андрусишин Г.Т., Дикою О.Л., Кравець О.В. були проведені заняття з елементами тренінгу для учнів 8-их, 9-их, 10-их, 11-их класів загальноосвітніх шкіл м. Тернополя (№3, №23,№11, №26, №27, №28 ).
У програмі занять були використані вправи, ігри профорієнтаційного змісту, які сприяють тому, щоб учні усвідомлено поставилися до вибору майбутньої професійної діяльності і гідно оцінили важливість робітничих професій в сучасності. В основу тренінгу була покладена формула вибору професії «Хочу – Можу – Треба». Учні поступово проходили ряд вправ, набуваючи практичного досвіду використання цієї формули при вирішенні проблеми професійного самовизначення.
Головна метою сучасної профорієнтаційної роботи – привернути увагу учнів до питання важливості вибору професії, вчити їх бачити реальні перспективи і можливості, нести особисту відповідальність за своє майбутнє, розвивати вміння планувати і досягати професійних цілей, раціонально використовувати час.