Столяр – одна з небагатьох робітничих професій, яка потребує чіткої координації рухів рук, доброго окоміру, обережності, акуратності під час виконання роботи.
Столяр є одна з найбільш поширених професій. Потреба у столярах на ринку праці постійна; це одна з небагатьох робітничих професій, яку постійно потребують підприємства України. Вони можуть працювати як на великому будівництві, так і в будівельних бригадах, на меблевих фабриках та на маленьких приватних меблевих підприємствах, сімейних підприємствах.
Обробка деревини – одне з найстаровинніших ремесел, яке опанувала людина. Завдяки своїм чудовим властивостям дерево і зараз залишається досить цінним та широко вживаним будівельним матеріалом. Столярне ремесло серед інших завжди було надзвичайно важливим.
Результатом роботи столяра є виготовлення, складання та встановлення виробів з деревини: віконних рам, сходових огороджень, меблів, дверей, корпусів легких суден, музичних інструментів та інших предметів домашнього вжитку.
Пиломатеріали під час столярних робіт підлягають основним видам обробки: пилянню, свердлінню, струганню, довбанню тощо.
Для покращення зовнішнього вигляду та якості робляться столярні, малярні та інші спеціальні обробки лицьових поверхонь виробів. У своїй роботі столяр застосовує матеріали для оздоблення, прогресивні монтажні засоби, різноманітні фарби, лаки, клеї.
У наш час більшість столярних виробів виготовляється в заводських умовах за допомогою деревообробних верстатів. Праця столяра значно полегшилася завдяки використанню механізованого та електрифікованого інструменту. Але і зараз під час виконання столярних робіт використовуються такі інструменти, як долото, напилки, викрутки, стамески, кліщі, рубанки, свердла, рулетка, рівень, циркуль тощо.
Учні, які мають схильність до ручної праці, моделювання і конструювання, полюбляють працювати з деревом, професія столяра стає справою їхнього життя.
В рамках атестації педагогічних працівників 17 березня 2015 р. у Тернопільському вищому професійному училищі №4 ім.М.Паращука майстром виробничого навчання Кучеренком Михайлом Олександровичем проведено урок виробничого навчання на тему
“Виготовлення зєднань КК-1, КК-2 на шип вручну”.
Урок віддвідали члени атестаційної комісії училища :Андрусишин Г.Т.-в.о.директора , Грищук І.М.-заступник директора з НВР, Чорний С.О.- старший майстер, Вівчарик Л.М.- методист , Фриз В.О.- голова методкомісії “Викладачів і майстрів виробничого навчання столярних професій”.
Урок виробничого навчання почато своєчасно.Раціонально, вдумливо і дидактично грамотно визначена основна мета уроку, вона несе інформацію про кінцевий результат уроку. Уміло проведена мотивація навчальної діяльності учнів на всіх етапах уроку виробничого навчання. Зміст уроку повністю відповідає вимогам робочої навчальної програми та змісту поставлених завдань.
Пояснення нового матеріалу характеризується конкретністю і чіткістю реалізації основних завдань уроку, відзначається логічністю , вмілим виділенням головного.
З точки зору виховного впливу уроку треба відмітити особистість майстра виробничого навчання. Спокійний тон, уважне і добре ставлення до учнів в поєднанні з вимогливістю, манера звертатись до групи, витримка — все це передається учням і слугує еталоном людських відносин.
Оцінювання роботи учнів Михайлом Олександровичом проводилось відповідно до критеріїв,обєктивно і аргументовано.Відчутними є взаємо -та самоконтроль.
Активна робота учнів у ході уроку дозволяє зробити висновок, що матеріал з теми засвоєно і мети його досягнуто.
Чорний С.О.